Szakmai beszámoló
Tizenkét intézménnyel kötöttünk együttműködési megállapodást a projektben. Ebből a megvalósítási időszakban havi szakkörök 3 intézményben, heti szakkörök 4 intézményben, tehetséggondozás 6 intézményben. Versenyek és vetélkedők 9 intézményben, a témanap-témahét foglalkozássorozat 12 intézményben, kulturális órát 3 intézményben, tábort 5 intézmény tanulóinak tartottunk. Összesen 8 alkalommal tartottuk meg fogyatékkal élő gyerekeknek egészséges gyerekekkel közösen, szem előtt tartva az esélyegyenlőséget. A sajátos nevelési igényű, fogyatékkal élő gyerekeket a szülők kérését figyelembe véve, több nevelő munkáját vettük igénybe.
A pályázat az előírásnak megfelelően, terv szerint haladt. A munkavállalók folyamatosan megkapták bérüket, járulékaik befizetésre kerültek.
Kommunikáltuk a projekt ideje alatt, hogy a projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
A témanap-témahét keretein belül játszóházakat, táncházakat, gyerekeknek előadásokat tartottunk a pályázatban tervezettek szerint.
2018. 04. 01. és 2019. 09. 30 között összesen 30 alkalommal tartottunk havi szakkört, 393 gyermek részére. A heti szakkör foglalkozás sorozatot 155 alkalommal tartottunk meg, 1105 fő részére. Tehetséggondozás 54 alkalommal 447 fő, versenyek –vetélkedők 24 alkalommal 456 fő részére, kulturális óra 14 alkalommal 282 fő, témanap-témahét 72 alkalommal 1941 fő (plusz 373 óvódás)= 2314 fő részére, a 8 alkalommal megtartott tábor résztvevő 180 fő volt. Összesen 357 alkalommal 1941 fő + 373 óvódás =2314 gyerek részére biztosítottunk különböző foglalkozásokat.
Az eddigi visszajelzések azt igazolják, hogy az együttműködő intézmények meg voltak elégedve a programokkal. Tekintettel arra, hogy főleg halmozottan hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkoztunk még eredményesebbnek érezzük tevékenységünket. A gyerekek nagyobb százalékának az életkörülményei nem tették lehetővé, hogy ilyen jellegű tevékenységben részt vegyenek. Sokan a projekt kapcsán találkoztak először színházi előadással, havi szakkörök-heti szakkörökön szerzett közösségi élményekkel,a tehetséggondozás keretein belül megtartott foglakozások, betekintés a darab előkészületibe,együtt szerepelni az előadásokon a színészekkel.a versenyek vetélkedőkre való felkészítésen is nagy sikere volt kollégáinknak. A lebonyolításhoz zsűriként érkezőket is örömmel fogadták. Az átcsoportosítás miatt a célcsoportra fordíthattuk az eszközre szánk összeget, így összesen 8 tábor valósult meg a projektben.
Az eltelt idő alatt sikerült bensőséges kapcsolatot kialakítanunk a gyerekekkel. Fogyatékkal élő, sajátos nevelési igényű gyerekekkel együttműködni, szakmailag hihetetlen élmény és tapasztalás. Jó volt átélni, hogy hatványozottan működik autista, Down-szindrómás tanulóknál a módszerünk. Fontosnak tartjuk a személyes kapcsolatot az együttműködő intézményekkel, látjuk, érezzük, mennyire hálásak, hogy a foglakozásokat az intézményekben, helyszínen valósítjuk meg, nem terhelve őket az utazás körülményességével és költségeivel.